piątek, 30 maja 2014

Przedmioty, które mnie określają


Jakiś czas temu natknęłam się na wpis Agaty Adelajdy prowadzącej blog Książka na półce i sprawy domowe , który mnie zafrapował i skłonił do zastanowienia, jakie przedmioty mogłabym uwiecznić, aby oddać przynajmniej cząstkę mojej osobowości. Nie było to łatwe zadanie, ale spróbowałam, gdyż zabawa wydała mi się sympatyczna:) 

Na zdjęciu, z którego w końcu byłam choć trochę zadowolona, znajdują się m.in. pocztówki, które zbieram, ulubiona zakładka z obrazkiem Alfonsa Muchy, ulubione perfumy, skromny wybór notesików, które uwielbiam, jedna z najukochańszych książek, kolczyki i trochę nowoczesności, czyli telefon i nośniki pamięci, bez których trudno mi się obecnie obejść. :) 




Może Wy też spróbujecie? :)

26 komentarzy:

  1. Genialne są wpisy na ten właśnie temat. Widziała u Agaty, widziałam na blogu, który ją inspirował. Teraz u Ciebie. Wszystkie wpisy i zdjęcia cudne! Wspaniały pomysł na wpis. Myślę o sobie, ale trudno mi wybrać coś konkretnego. Właściwie to myślę o tym od wpisu u Agaty, ale na razie nic ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowanie zdjęcia dostarczyło mi dużo frajdy nie pozbawionej refleksji. Wiadomo, że ten obrazek odzwierciedla zaledwie drobny wycinek naszej codzienności, ale przecież nie musimy się całkowicie "odkrywać" :) Pomysł w każdym razie jest świetny i mogę go polecić z czystym sumieniem :)

      Usuń
    2. Teraz właśnie sobie uświadomiłam, ile razy powtórzyłam w mojej wypowiedzi słowo "wpis"...ale to tak jest, jak się pisze na gorąco ;) pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
    3. Rzadko korzystam z podglądu, mam więc podobne dylematy po przeczytaniu opublikowanego już komentarza. :) Ale to urok blogowej interakcji. :)

      Usuń
  2. Fajna sprawa, ale ja nie wiem czy zmieściłabym rzeczy na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcie bardzo mi się podoba. I ten pomysł też. Muszę pomyśleć, jakby tu zmieścić na jednym zdjęciu to, co mnie określa.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest super, a przygotowanie zdjęcia dostarcza dużo radości. :) Ta fotka to taka wariacja na nasz temat, ale to my decydujemy, co się na nim znajdzie. :)

      Usuń
  4. Co za pomysł! :)) Bardzo to sympatyczne. Zdjęcie wyszło naprawdę ciekawe!
    Może i ja pomyślę, ale... co tu wybrać?
    W chwili wolnej może i ja coś wymyślę.
    Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysł Ci się podoba. Będę niecierpliwie czekać na Twój wpis! :)

      Usuń
  5. Świetne zdjęcie! Ja niestety zupełnie nie mam talentu jeśli chodzi o fotografię :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja też nie zaliczam się do orłów w tej dziedzinie.;)

      Usuń
  6. Zdjęcie takie w stylu retro, bardzo urokliwe. Ciekawe zestawienie nowoczesności z tradycjonalizmem, a nawet romantyzmem, a pomysł ułożenia wszystkiego na mapie (która symbolizuje podróże, nieznane lądy, odkrywanie - godny zapożyczenia :) Podobnie, jak pomysł na wpis. Muszę nad nim pomyśleć, choć wiele było by między nami podobieństw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za słowa uznania. Tak, tak, mapa nie była przypadkowa :) A podobieństw jest między nami na pewno sporo. :)

      Usuń
  7. Świetny pomysł, od wczoraj myślałam i dziś rano zrobiłam zdjęcie, w przyszłym tygodniu wrzucę na blog w jakiś wolny od recenzji dzień :) Wybrać rzeczy wcale nie było tak łatwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niełatwo, to prawda, ale jest frajda i to najważniejsze. :)

      Usuń
  8. Spróbuję:) Zabawa wywołuje uśmiech, a tego wciąż mało.
    Bardzo ciekawe zestawienie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spróbuję też. I uwielbiam też Alfonsa Muchę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i z przyjemnością przeczytam Twój wpis. Kreska Muchy bardzo mnie zauroczyła. A zakładka prezentuje panią symbolizującą miesiąc, w którym się urodziłam. :)

      Usuń
  10. Jednym słowem prawie cała Ty. Delikatna i troszkę retro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, ale chyba nie jestem taka delikatna. :) Ale lubię się czasem pogrążyć w myśleniu o niebieskich migdałach i dobrze mi z tym ;)

      Usuń
  11. Ja w swoim zestawie też umieściłam "Błękitny Zamek", chociaż na tę książkę trafiłam dopiero teraz (i jeszcze jej nie czytałam) - ale mam wrażenie, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba. Ten nowy przekład jest bliższy oryginałowi, choćby przez zachowanie oryginalnych imion bohaterów.

      Usuń
    2. A jak te imiona brzmiały w tłumaczeniu? "Valancy" też przetłumaczono?!
      Raczej nie przepadam za tłumaczeniem imion, bo to może być mylące. Książki z serii o Ani z Zielonego Wzgórza mam z różnych wydań i jej przyjaciółka czasem jest "Jane", a czasem "Janka" - jak byłam młodsza to nie od razu załapałam, że to ta sama postać ;)

      Usuń
    3. Oczywiście, że Valancy dostała nowe imię. Joanna jej było w tym starym tłumaczeniu. ;)

      Usuń

Autorzy

Agopsowicz Monika Albaret Celeste Albom Mitch Alvtegen Karin Austen Jane Babina Natalka Bachmann Ingeborg Baranowska Małgorzata Becerra Angela Beekman Aimee Bek Aleksander Bellow Saul Bennett Alan Besala Jerzy Bobkowski Andrzej Bogucka Maria Bonda Katarzyna Borkowska Urszula Bowen Rhys Brabant Hyacinthe Braine John Brodski Josif Calvino Italo Castagno Dario Cegielski Tadeusz Cejrowski Wojciech Cherezińska Elżbieta Cleeves Ann Courtemanche Gil Covey Sean Crummey Michael Cusk Rachel Czapska Maria Czarnecka Renata Czarnyszewicz Florian Czwojdrak Bożena Dallas Sandra de Blasi Marlena Didion Joan Dmochowska Emma Doctorow E.L. Domagalski Dariusz Domańska-Kubiak Irena Dostojewska Anna Drewniak Wojciech Drinkwater Carol Drucka Nadzieja Druckerman Pamela Dunlop Fuchsia Dyer Wayne Edwardson Ake Evans Richard Fabiani Bożena Fadiman Anne Faulkner William Fiedler Arkady Filipowicz Wika Fletcher Susan Fogelström Per Anders Fønhus Mikkjel Fowler Karen Joy Frankl Viktor Franzen Jonathan Frayn Michael Fredro Aleksander Fryczkowska Anna Gaskell Elizabeth Genow Magdalena Gilmour David Giordano Paolo Goetel Ferdynand Goethe Johann Wolfgang Gołowkina Irina Grabowska-Grzyb Ałbena Grabski Maciej Green Penelope Grimes Martha Grimwood Ken Gunnarsson Gunnar Gustafsson Lars Gutowska-Adamczyk Małgorzata Guzowska Marta Hagen Wiktor Hamsun Knut Hejke Krzysztof Helsztyński Stanisław Hen Józef Herbert Zbigniew Hill Napoleon Hill Susan Hoffmanowa Klementyna Holt Anne Hovsgaard Jens Hulova Petra Ishiguro Kazuo Iwaszkiewicz Jarosław Iwaszkiewiczowa Anna Jaffrey Madhur Jahren Hope Jakowienko Mira Jamski Piotr Jaruzelska Monika Jastrzębska Magdalena Jersild Per Christian Jörgensdotter Anna Jurgała-Jureczka Joanna Kaczyńska Marta Kallentoft Mons Kanger Thomas Kanowicz Grigorij Karlsson Elise Karon Jan Karpiński Wojciech Kaschnitz Marie Luise Kolbuszewski Jacek Komuda Jacek Kościński Piotr Kowecka Elżbieta Kraszewski Józef Ignacy Kręt Helena Kroh Antoni Kruusval Catarina Krzysztoń Jerzy Kuncewiczowa Maria Kutyłowska Helena Lackberg Camilla Lanckorońska Karolina Lander Leena Larsson Asa Laurain Antoine Lehtonen Joel Loreau Dominique cytaty Lupton Rosamund Lurie Alison Ładyński Antonin Łapicka Zuzanna Łopieńska Barbara Łozińska Maja Łoziński Mikołaj Maciejewska Beata Maciorowski Mirosław Mackiewicz Józef Magris Claudio Malczewski Rafał Maloney Alison Małecki Jan Manguel Alberto Mankell Henning Mann Wojciech Mansfield Katherine Marai Sandor Marias Javier Marinina Aleksandra Marklund Liza Marquez Gabriel Masłoń Krzysztof Mazzucco Melania McKeown Greg Meder Basia Meller Marcin Meredith George Michniewicz Tomasz Miłoszewski Zygmunt Mitchell David Mizielińscy Mjaset Christer Mrożek Sławomir Mukka Timo Murakami Haruki Musierowicz Małgorzata Musso Guillaume Myśliwski Wiesław Nair Preethi Naszkowski Zbigniew Nesbø Jo Nesser Hakan Nicieja Stanisław Nothomb Amelie Nowakowski Marek Nowik Mirosław Obertyńska Beata Oksanen Sofi Orlińska Zuzanna Ossendowski Antoni Ferdynand Pająk-Puda Dorota Paukszta Eugeniusz Pawełczyńska Anna Pawlikowski Michał Pezzelli Peter Pilch Krzysztof Platerowa Katarzyna Plebanek Grażyna Płatowa Wiktoria Proust Marcel Pruszkowska Maria Pruszyńska Anna Przedpełska-Trzeciakowska Anna Puchalska Joanna Puzyńska Katarzyna Quinn Spencer Rabska Zuzanna Rankin Ian Rejmer Małgorzata Reszka Paweł Rutkowski Krzysztof Rylski Eustachy Sadler Michael Safak Elif Schirmer Marcin Seghers Jan Sobański Antoni Sobolewska Justyna Staalesen Gunnar Stanowski Krzysztor Stasiuk Andrzej Stec Ewa Stenka Danuta Stockett Kathryn Stulgińska Zofia Susso Eva Sypuła-Gliwa Joanna Szabo Magda Szalay David Szarota Piotr Szczygieł Mariusz Szejnert Małgorzata Szumska Małgorzata Terzani Tiziano Theorin Johan Thompson Ruth Todd Jackie Tomkowski Jan Tristante Jeronimo Tullet Herve Velthuijs Max Venclova Tomas Venezia Mariolina Vesaas Tarjei Wachowicz-Makowska Jolanta Waltari Mika Wałkuski Marek Wańkowicz Melchior Warmbrunn Erika Wassmo Herbjørg Wasylewski Stanisław Weissensteiner Friedrich White Patrick Wiechert Ernst Wieslander Jujja Włodek Ludwika Zevin Gabrielle Zyskowska-Ignaciak Katarzyna Żylińska Jadwiga
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...