poniedziałek, 19 stycznia 2015

Taki dziwny dzień...





Podobno dziś przypada najbardziej depresyjny dzień roku, tzw. Blue Monday, czyli poniedziałek ostatniego pełnego tygodnia stycznia. Czy to prawda czy ściema, trudno orzec, ale zawsze można sobie poprawić humor. :)

Poniżej tekścik z mojego prywatnego "skarbczyka dobrych myśli":


"Nie żałuj czasu na przyjaźń
- to droga do szczęścia.
 
Nie żałuj czasu na marzenia
- to pojazd unoszący cię do gwiazd.
 
Nie żałuj czasu na to, aby kochać i być kochanym
- to przywilej bogów.
 
Nie żałuj czasu na rozglądanie się dookoła
- dzień jest zbyt krótki na to, aby myśleć tylko o sobie.
 
Nie żałuj czasu na śmiech
- to muzyka duszy."
 
Tekst staroangielski

I jeszcze trzy z wielu piosenek, które zawsze nastrajają mnie optymistycznie.









A może Wy macie jakieś ulubione optymistyczne książki,  cytaty, piosenki? Podzielcie się! Co prawda nie odczuwam dziś tego dołującego nastroju, który ma być ponoć udziałem większości ludzkości, niemniej jednak każda sugestia jak polepszyć sobie nastrój w gorszych chwilach jest cenna. :)
 
Życzę Wam miłego dnia!!!

16 komentarzy:

  1. Właśnie usłyszałam w radio, że dziś jest Blue Monday... Sama nie wiem, co w tym jest, ale rzeczywiście dziś mam melancholijny, by nie powiedzieć nieco depresyjny nastrój, właściwie tak bez powodu... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak coś jest "na rzeczy" z tym dzisiejszym dniem. :) Ważne, że jutro jest już nowy dzień!

      Usuń
  2. A ja niestety akurat dzisiaj mam kiepski nastrój... fatalnie mi się wstawało i nastrój mam jakiś rzewliwy...myślę, że po południu mi ta melancholia minie, ale na razie trwa.
    Chyba już w ubiegłym roku słyszałam lub czytałam o tym dniu / może też u Ciebie? /, ale sama nie słucham radia więc takie wiadomości z rana do mnie nie docierają.
    Czytając Twój post też pomyślałam o książkach, które poprawiają nastrój....Na blogach muszę stwierdzić niewiele tytułów optymistycznych, poprawiających nastrój można ostatnio znaleźć...głównie czyta się książki traktujące o różnych traumach....różnych, do wyboru do koloru....
    Moim zdaniem z ostatnio przeczytanych przeze mnie książek poprawić nastrój potrafią : "Letnie noce" Ireny Bączkowskiej dzięki swemu pięknu przejawiającemu się melodyce słowa i obrazowości oraz "Lawendowy pokój" , który zawiera ogromną dozę optymizmu i dobre zakończenie.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pisałam w poście o pozytywnych lekturach, bo nie miałam czasu na przemyślenie tej kwestii. :) Na pewno dobrze na mnie działa cykl "Ani z Zielonego Wzgórza" i "Błękitny zamek", choć przyznaję dawno już nie czytałam tych książek. Zapamiętam sobie oba tytuły, które polecasz, bo warto sięgnąć po taką sympatyczną prozę.

      A zły nastrój minie, jestem tego pewna. :)

      Usuń
  3. Na dzisiejszy dzień mam sposób. Mam kilka ulubionych obrazów w kolorze blue... Oglądam sobie i poprawiają mi nastrój:
    http://obrazynaplotnie.net/marc-franz/1191-blekitny-ko.html
    Dużo uśmiechu życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne! Bardzo dziękuję za linka. Piękne rzeczy zawsze działają na nas optymistycznie. Mnie zawsze wzruszał ten obraz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Starzec_i_ch%C5%82opiec#mediaviewer/File:Ritratto_di_vecchio_con_nipote_2,024_%C3%97_2,654_pixels_463_KB.jpg
      Dziękuję za życzenia! Odwdzięczam się tym samym!:)

      Usuń
  4. Z piosenek to polecam Monty Pythona i "Always Look on the Bright Side of Life" - gdybym umiała gwizdać, to gwizdałabym to cały dzień ;)
    Z książek to sama ostatnio jestem poszukująca czegoś pozytywnego i nie wiem, co wybrać :/ Chyba zdecyduję się na "Karierę Nikodema Dyzmy", bo liczę że może będzie to coś dowcipnego. Poza tym, przeczytałam ostatnio "Mężczyznę w brązowym garniturze" Agathy Christie i była to całkiem sympatyczna książka, taka Christie bardziej przygodowa niż kryminalna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, zapomniałam o Monty Pythonie! A jest to rzeczywiście bardzo energetyczny i optymistyczny kawałek. Bardzo lubię tez posłuchać sobie w gorszych chwilach Joe Dassina czy "I Will Survive" Glorii Gaynor.
      Kariera Nikodema Dyzmy to bardzo dobra książka, ale można też zadumać się, jak niewiele uległo zmianie... Kiedyś bardzo rozśmieszał mnie kryminał Joanny Chmielewskiej "Romans wszechczasów". Nie jest to jej najlepsze osiągnięcie, ale coś takiego w nim było, że w niektórych momentach nie mogłam powstrzymać się od konwulsyjnego śmiechu. Podobnie też miałam z "Dewizą Woosterów" P.G. Wodehouse'a :)

      Usuń
  5. Depresyjny dzień"? No co Ty, nie było dziś przełożonego więc .... nie mogło być depresyjnie. Na smuteczki oglądam stare dobre polskie komedie (Seksmisja, Komedia małżeńska, Wyjście awaryjne, Rzeczpospolita babska, czy cykl o Kargulu i Pawlaku).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko pozazdrościć dzisiejszej sytuacji w pracy ;) A polskie komedie to tez dobry sposób na dobry nastrój. Dzięki TVP Seriale oglądam też dość często "Ranczo". Powiem uczciwie, że to rewelacja, niezależnie od tego, na który sezon trafię. :)

      Usuń
  6. Na depresyjny dzień to świetnie nadają się kolorowe skarpetki :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
  7. Intrygujesz... No i wszystko jasne! Z przyjemnością wybieram Grechutę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grechuta jest ponadczasowy, a ta piosenka sprawia, że chce się żyć!

      Usuń
  8. Dzień przebiegł w porządku, jednak wieczór naprawdę popsuł mi nastrój... Na pocieszenie czytam sobie Georgette Heyer, uwielbiam jej książki.

    OdpowiedzUsuń

Autorzy

Agopsowicz Monika Albaret Celeste Albom Mitch Alvtegen Karin Austen Jane Babina Natalka Bachmann Ingeborg Baranowska Małgorzata Becerra Angela Beekman Aimee Bek Aleksander Bellow Saul Bennett Alan Besala Jerzy Bobkowski Andrzej Bogucka Maria Bonda Katarzyna Borkowska Urszula Bowen Rhys Brabant Hyacinthe Braine John Brodski Josif Calvino Italo Castagno Dario Cegielski Tadeusz Cejrowski Wojciech Cherezińska Elżbieta Cleeves Ann Courtemanche Gil Covey Sean Crummey Michael Cusk Rachel Czapska Maria Czarnecka Renata Czarnyszewicz Florian Czwojdrak Bożena Dallas Sandra de Blasi Marlena Didion Joan Dmochowska Emma Doctorow E.L. Domagalski Dariusz Domańska-Kubiak Irena Dostojewska Anna Drewniak Wojciech Drinkwater Carol Drucka Nadzieja Druckerman Pamela Dunlop Fuchsia Dyer Wayne Edwardson Ake Evans Richard Fabiani Bożena Fadiman Anne Faulkner William Fiedler Arkady Filipowicz Wika Fletcher Susan Fogelström Per Anders Fønhus Mikkjel Fowler Karen Joy Frankl Viktor Franzen Jonathan Frayn Michael Fredro Aleksander Fryczkowska Anna Gaskell Elizabeth Genow Magdalena Gilmour David Giordano Paolo Goetel Ferdynand Goethe Johann Wolfgang Gołowkina Irina Grabowska-Grzyb Ałbena Grabski Maciej Green Penelope Grimes Martha Grimwood Ken Gunnarsson Gunnar Gustafsson Lars Gutowska-Adamczyk Małgorzata Guzowska Marta Hagen Wiktor Hamsun Knut Hejke Krzysztof Helsztyński Stanisław Hen Józef Herbert Zbigniew Hill Napoleon Hill Susan Hoffmanowa Klementyna Holt Anne Hovsgaard Jens Hulova Petra Ishiguro Kazuo Iwaszkiewicz Jarosław Iwaszkiewiczowa Anna Jaffrey Madhur Jahren Hope Jakowienko Mira Jamski Piotr Jaruzelska Monika Jastrzębska Magdalena Jersild Per Christian Jörgensdotter Anna Jurgała-Jureczka Joanna Kaczyńska Marta Kallentoft Mons Kanger Thomas Kanowicz Grigorij Karlsson Elise Karon Jan Karpiński Wojciech Kaschnitz Marie Luise Kolbuszewski Jacek Komuda Jacek Kościński Piotr Kowecka Elżbieta Kraszewski Józef Ignacy Kręt Helena Kroh Antoni Kruusval Catarina Krzysztoń Jerzy Kuncewiczowa Maria Kutyłowska Helena Lackberg Camilla Lanckorońska Karolina Lander Leena Larsson Asa Laurain Antoine Lehtonen Joel Loreau Dominique cytaty Lupton Rosamund Lurie Alison Ładyński Antonin Łapicka Zuzanna Łopieńska Barbara Łozińska Maja Łoziński Mikołaj Maciejewska Beata Maciorowski Mirosław Mackiewicz Józef Magris Claudio Malczewski Rafał Maloney Alison Małecki Jan Manguel Alberto Mankell Henning Mann Wojciech Mansfield Katherine Marai Sandor Marias Javier Marinina Aleksandra Marklund Liza Marquez Gabriel Masłoń Krzysztof Mazzucco Melania McKeown Greg Meder Basia Meller Marcin Meredith George Michniewicz Tomasz Miłoszewski Zygmunt Mitchell David Mizielińscy Mjaset Christer Mrożek Sławomir Mukka Timo Murakami Haruki Musierowicz Małgorzata Musso Guillaume Myśliwski Wiesław Nair Preethi Naszkowski Zbigniew Nesbø Jo Nesser Hakan Nicieja Stanisław Nothomb Amelie Nowakowski Marek Nowik Mirosław Obertyńska Beata Oksanen Sofi Orlińska Zuzanna Ossendowski Antoni Ferdynand Pająk-Puda Dorota Paukszta Eugeniusz Pawełczyńska Anna Pawlikowski Michał Pezzelli Peter Pilch Krzysztof Platerowa Katarzyna Plebanek Grażyna Płatowa Wiktoria Proust Marcel Pruszkowska Maria Pruszyńska Anna Przedpełska-Trzeciakowska Anna Puchalska Joanna Puzyńska Katarzyna Quinn Spencer Rabska Zuzanna Rankin Ian Rejmer Małgorzata Reszka Paweł Rutkowski Krzysztof Rylski Eustachy Sadler Michael Safak Elif Schirmer Marcin Seghers Jan Sobański Antoni Sobolewska Justyna Staalesen Gunnar Stanowski Krzysztor Stasiuk Andrzej Stec Ewa Stenka Danuta Stockett Kathryn Stulgińska Zofia Susso Eva Sypuła-Gliwa Joanna Szabo Magda Szalay David Szarota Piotr Szczygieł Mariusz Szejnert Małgorzata Szumska Małgorzata Terzani Tiziano Theorin Johan Thompson Ruth Todd Jackie Tomkowski Jan Tristante Jeronimo Tullet Herve Velthuijs Max Venclova Tomas Venezia Mariolina Vesaas Tarjei Wachowicz-Makowska Jolanta Waltari Mika Wałkuski Marek Wańkowicz Melchior Warmbrunn Erika Wassmo Herbjørg Wasylewski Stanisław Weissensteiner Friedrich White Patrick Wiechert Ernst Wieslander Jujja Włodek Ludwika Zevin Gabrielle Zyskowska-Ignaciak Katarzyna Żylińska Jadwiga
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...